Woonbegeleiding Jongeren

Wonen in een vertrouwde omgeving waar je dagelijks de dingen op jouw manier doet is het meest prettig. Toch lukt het niet altijd om dit zelfstandig op te bouwen. Onze begeleiding is gericht op jeugdigen en jongvolwassenen die dak- en thuisloos zijn en vaak noodgedwongen een zwervend bestaan leiden.

Programma Changes

Als je tussen de 16 en 23 jaar bent, dak- en thuisloos bent en in je leven bent vastgelopen door verschillende omstandigheden is het mogelijk om je bij ons aan te melden. We starten een persoonlijk begeleidingstraject en vervolgens ga je zelf aan de slag. We werken in het programma Changes samen met allerlei instanties zoals sociale wijkteams, verslavingszorg, GGZ, Jeugdzorg en Leger des Heils.

Tijdens het traject vergroten we je zelfstandigheid door middel van passende begeleiding. Dit is mogelijk in de vorm van ambulante begeleiding gekoppeld aan een eigen kamer, een zelfstandigheidstraining of een deelname aan de Talentenexpeditie. Uiteindelijk groeit je zelfstandigheid en gaan we op zoek naar een zo zelfstandig mogelijke woonsituatie. Tijdens het gehele traject en ongeacht je woonlocatie blijf je één vaste contactpersoon houden.

Wanneer je deelneemt aan de zelfstandigheidstraining of tijdelijk verblijft in de crisisopvang voor jongeren, dan beschik je altijd over een eigen slaapkamer. De algemene voorzieningen deel je met andere jongeren.