Woonbegeleiding Volwassenen

Het doel van onze ambulante woonbegeleiding is dat je weer volwaardig meedoet in de maatschappij. Zelfstandig wonen met begeleiding is hierbij ons uitgangspunt. Vooraf wordt besproken welke mogelijkheid het best passend is: een woning in groepsverband of begeleid zelfstandig wonen.

Woonbegeleiding houdt in dat we gesprekken met je voeren, je voorzien van informatie en advies en praktische ondersteuning bieden. Denk hierbij aan het leggen van contacten met andere mensen en instanties. We maken gebruik van een effectieve vorm van begeleiding, namelijk Critical Time Intervention (CTI). Deze methode is gericht op het versterken van de verbinding tussen jou en de maatschappij. Er zijn verschillende programma’s op het gebied van woonbegeleiding. Onze medewerkers hebben jarenlange ervaring in het bieden van ambulante woonbegeleiding en beschikken over een uitgebreid relatienetwerk met diverse woningcorporaties in de regio.

Cliënten die bijna hun traject kunnen beëindigen waarderen de inzet van Neos met een 7,9!