Woonbegeleiding Volwassenen

Het doel van onze ambulante woonbegeleiding is dat je weer volwaardig meedoet in de maatschappij. Zelfstandig wonen met begeleiding is hierbij ons uitgangspunt. Vooraf wordt besproken welke mogelijkheid het best passend is: een woning in groepsverband of begeleid zelfstandig wonen.

Woonbegeleiding houdt in dat we gesprekken met je voeren, je voorzien van informatie en advies en praktische ondersteuning bieden. Denk hierbij aan het leggen van contacten met andere mensen en instanties. We maken gebruik van een effectieve vorm van begeleiding, namelijk Critical Time Intervention (CTI). Deze methode is gericht op het versterken van de verbinding tussen jou en de maatschappij. Er zijn verschillende programma’s op het gebied van woonbegeleiding. Onze medewerkers hebben jarenlange ervaring in het bieden van ambulante woonbegeleiding en beschikken over een uitgebreid relatienetwerk met diverse woningcorporaties in de regio.

Cliënten die bijna hun traject kunnen beëindigen waarderen de inzet van Neos met een 7,9!

Voor aanmeldingen of informatie en advies met betrekking tot ons aanbod kun je contact opnemen met de collega’s van Toegang. Hiervoor zijn zij op werkdagen tussen 09.00 en 12.30 uur telefonisch bereikbaar op nummer 0800-117 (gratis). Daarnaast is het mogelijk een mail te sturen naar toegang@neos.nl.

Voor aanmeldingen of vragen over de opvang van slachtoffers van Huiselijk Geweld of Opvang voor Gezinnen zijn wij 24×7 bereikbaar op telefoonnummer 0800-0117 of via mail  bureaudienst@neos.nl.

HULP BIEDEN OF DONEREN?

Wij kunnen als organisatie ook hulp gebruiken. Bijvoorbeeld in de vorm van vrijwilligerswerk, of door donaties. Heb je kleding of spullen die je wilt doneren voor onze deelnemers? Stuur dan een mail naar klusenverhuisdienst@neos.nl met je gegevens en wat je wilt aanbieden. We nemen dan zo snel mogelijk contact op.