Centrum voor Dagbesteding

Ons Centrum voor Dagbesteding in de Hessen Kasselstraat is toegankelijk voor iedereen die in Gestel verblijft en woont. In dit levendige, bruisende centrum kun je meedoen aan verschillende activiteiten die we mede met andere partijen in de wijk organiseren. Het aanbod varieert in tijd, want het wordt doorlopend afgestemd op de interesses van de deelnemers. Dagbesteding is dingen doen waar je plezier aan beleeft en voldoening uit haalt. Je ontmoet anderen, doet mee, krijgt ritme in je dag, je ontdekt wat je leuk vindt en kunt, je doet nieuwe ervaringen op, leert van alles, ontdekt nieuwe mogelijkheden.

Voorbeelden van activiteiten

Activiteiten met een creatieve inslag
Living Museum (ongedwongen bezig zijn met kunst), creatieve workshops, muziek, samen koken.

Activiteiten ‘handen uit de mouwen’
Productiewerk, klus- en verhuisdienst, kledingbank, meubelbank, fietsenwerkplaat, tuinonderhoud.

Initiatieven gericht op ‘leren van elkaar’
Herstelgroepen, lotgenotencontact en zelfhulpmethoden zoals ‘Herstellen doe je Zelf’, ‘Grip op je Knip’ en ‘Werken met eigen Ervaring’.

Je kunt bij ons terecht voor opvang, advies en informatie. Neem contact met ons op. We luisteren graag naar je. Heb je te maken met huiselijk geweld en heb je direct hulp nodig, je kunt ons 24×7 telefonisch bereiken via telefoonnummer 0800 0117 (gratis).