Neos Wooncomplex Boutenslaan

Wooncomplex Boutenslaan biedt alle faciliteiten

Het Wooncomplex Boutenslaan biedt de mogelijkheid om zelfstandig te wonen binnen een beschermde woonomgeving. Zo kan iemand stapsgewijs en op een veilige manier zelfstandig leren functioneren en weer grip krijgen op zijn/haar leven. Vanwaaruit kan hij/zij de stap zetten naar een nieuwe passende woonomgeving.

Het gebouw heeft 80 studio’s voor mensen die dak- en thuisloos zijn en passende coaching, stabiliteit en structuur nodig hebben. Bewoners hebben dus een eigen woonunit met een eigen voordeursleutel en kunnen, voor zover nodig, een beroep doen op enkele gemeenschappelijke voorzieningen.

In het gebouw zijn tevens 16 appartementen beschikbaar voor diegenen die na een periode van opvang een tussenstap zetten naar een meer zelfstandige woonomgeving.

Vier fasen aanpak gericht op eigen kracht

In het Wooncomplex Boutenslaan hanteren we een krachtgerichte vierfasen-aanpak: start, stabilisatie, beheersing, zelfstandigheid. Daarbij brengen we samen de mogelijkheden, het netwerk en de doelen van de cliënt in kaart. Daar gaat de cliënt mee aan de slag, waarbij hij/zij de mate van zelfstandigheid opbouwt en de intensiteit en breedte (leefgebieden) van de coaching wordt afgebouwd. De aanpak is gericht op empowerment: mensen ontdekken hun eigen kracht en hervinden de controle over hun bestaan. Hierna is de cliënt zover om uit te stromen.

Bekijk hier de impressies van de opening van het nieuwe mooie wooncomplex op 11 september!

En lees hierna het verhaal van Marjan Khosravi, kunstenares, en haar man die moesten vluchten naar Nederland, en hier een nieuw leven en perspectief vonden. In het Living Museum maakte Marjan een prachtig schilderij van het nieuwe wooncomplex. Dit schilderij is door Raoul Bakkes als geschenk geven aan woonstichting ‘thuis.

Verhaal van Marjan_Khosravi, geschreven door Pentueel.