MO Maatwerk

Krijg je een beschikking ‘Maatschappelijke Opvang Maatwerktraject’, dan stap je vanuit de basiszorglocatie over naar een tijdelijke zelfstandige woonunit. Binnen Neos kan dit een huis voor 2 of 3 personen zijn of een eenpersoonswoning. Naast huisvesting krijg je begeleiding en coaching bij datgene waar je ondersteuning bij nodig hebt om zelfstandig  te kunnen functioneren.

In het maatwerktraject borduur je voort op wat je op de basiszorglocatie al in de steigers hebt gezet. De ondersteuning die we kunnen bieden, is heel breed. Van praktische coaching in het huishouden tot uitleg over administratieve en financiële zaken. Van het opbouwen van nieuwe contacten (in de buurt) of het herstellen van familiebanden tot begeleiding naar werk. Het gaat erom wat jij wilt bereiken in de tijd die hiervoor beschikbaar is.

We delen het traject grofweg in drie fasen in. In die fasen helpen we je stap voor stap zelfredzamer te worden. Naast werk is het hebben van een eigen netwerk (familie of vrienden) belangrijk. Zij kunnen je blijven helpen ook als het traject is afgerond. We starten intensief en bouwen onze begeleiding en coaching geleidelijk af. Deze aanpak heet: Critical Time Intervention.

Wooncoach helpt jou op weg

Bekijk hoe de wooncoaches van Neos jou helpen om zelfstandig te wonen en nieuw perspectief te bieden.

Relevante artikelen

Deze artikelen zijn misschien ook interessant

Je kunt bij ons terecht voor opvang, advies en informatie. Neem contact met ons op. We luisteren graag naar je. Heb je te maken met huiselijk geweld en heb je direct hulp nodig, je kunt ons 24×7 telefonisch bereiken via telefoonnummer 0800 0117 (gratis).