MO Basiszorg Barrierweg

Op MO Basiszorg locatie Barrierweg krijg je een warm welkom en een eigen kamer. Je gaat vervolgens meteen aan de slag met je toekomst. Het motto voor iedereen is ‘De eerste stap naar binnen is de eerste stap naar buiten’. Je wilt immers aan je toekomst werken, dus geen tijd te verliezen.

Korte periode

Je verblijft maar kort op de Barrierweg: het uitgangspunt is twee weken, in de praktijk is het mogelijk iets langer. In deze periode draait het om twee dingen: je toekomst concreet in de steigers zetten en werken of anderszins actief bezig zijn.

Je toekomst

Wooncoaches en ervaringsdeskundigen gaan met je in gesprek. Wat wil je en waar heb je ondersteuning bij nodig? Wat voor toekomst zie je voor je op het vlak van wonen, werk, financiën en contacten met mensen die je tot steun kunnen zijn? Daar gaat het over. We vragen je naar je talenten en mogelijkheden, je ervaringen, wat je wilt leren en we kijken met je wat je nog nodig hebt om je doelen te bereiken. We vertalen dit vervolgens in een advies voor een vervolgtraject.

Een intake- en adviesteam beoordeelt dit advies. Hier is onder meer de gemeente in vertegenwoordigd. Dit team geeft een beschikking af. Hierin staat waarbij en door wie je verder wordt geholpen. Een mogelijkheid is dat je een beschikking krijgt voor een ‘MO maatwerktraject’.

Werken en bezig zijn

Werken, zinvol bezig zijn is belangrijk om grip te krijgen op je leven en je toekomst. Het geeft je houvast en ritme. Je beleeft dingen, ontmoet mensen, ontwikkelt jezelf. Je raakt betrokken, doet mee en je zet stappen om jezelf te kunnen onderhouden.

Daarom kijk je niet alleen naar werk of bezigheden in de toekomst, maar ga je ook al concreet aan de slag tijdens je verblijf op de Barrierweg. Kun je betaald werken, dan helpen we je daarmee op pad. Is de stap naar betaald werk (nog) te groot, dan ga je aan de slag met dagbesteding. Er is voldoende aanbod om iets te vinden dat bij je past. Naast dagbesteding help je ook mee met werkzaamheden op en rond de locatie. Je helpt bijvoorbeeld bij koken, schoonmaken, de tuin onderhouden etc.

Je kunt bij ons terecht voor opvang, advies en informatie. Neem contact met ons op. We luisteren graag naar je. Heb je te maken met huiselijk geweld en heb je direct hulp nodig, je kunt ons 24×7 telefonisch bereiken via telefoonnummer 0800 0117 (gratis).