MO Basiszorg Barrierweg

Op MO Basiszorg locatie Barrierweg krijg je een warm welkom en een eigen kamer. Je gaat vervolgens meteen aan de slag met je toekomst. Het motto voor iedereen is ‘De eerste stap naar binnen is de eerste stap naar buiten’. Je wilt immers aan je toekomst werken, dus geen tijd te verliezen.

Korte periode

Je verblijft maar kort op de Barrierweg: het uitgangspunt is twee weken, in de praktijk is het mogelijk iets langer. In deze periode draait het om twee dingen: je toekomst concreet in de steigers zetten en werken of anderszins actief bezig zijn.

Je toekomst

Wooncoaches en ervaringsdeskundigen gaan met je in gesprek. Wat wil je en waar heb je ondersteuning bij nodig? Wat voor toekomst zie je voor je op het vlak van wonen, werk, financiën en contacten met mensen die je tot steun kunnen zijn? Daar gaat het over. We vragen je naar je talenten en mogelijkheden, je ervaringen, wat je wilt leren en we kijken met je wat je nog nodig hebt om je doelen te bereiken. We vertalen dit vervolgens in een advies voor een vervolgtraject.

Een intake- en adviesteam beoordeelt dit advies. Hier is onder meer de gemeente in vertegenwoordigd. Dit team geeft een beschikking af. Hierin staat waarbij en door wie je verder wordt geholpen. Een mogelijkheid is dat je een beschikking krijgt voor een ‘MO maatwerktraject’.

Werken en bezig zijn

Werken, zinvol bezig zijn is belangrijk om grip te krijgen op je leven en je toekomst. Het geeft je houvast en ritme. Je beleeft dingen, ontmoet mensen, ontwikkelt jezelf. Je raakt betrokken, doet mee en je zet stappen om jezelf te kunnen onderhouden.

Daarom kijk je niet alleen naar werk of bezigheden in de toekomst, maar ga je ook al concreet aan de slag tijdens je verblijf op de Barrierweg. Kun je betaald werken, dan helpen we je daarmee op pad. Is de stap naar betaald werk (nog) te groot, dan ga je aan de slag met dagbesteding. Er is voldoende aanbod om iets te vinden dat bij je past. Naast dagbesteding help je ook mee met werkzaamheden op en rond de locatie. Je helpt bijvoorbeeld bij koken, schoonmaken, de tuin onderhouden etc.

Voor aanmeldingen of informatie en advies over ons aanbod kun je contact opnemen met de collega’s van Toegang. Zij zijn op werkdagen van 09.00 – 12.30 uur telefonisch bereikbaar op nummer 0800-0117 (gratis). Je kunt ook mailen naar toegang@neos.nl.

Voor aanmeldingen of vragen over de opvang van slachtoffers van Huiselijk Geweld of Opvang voor Gezinnen zijn wij 24 uur per dag, zeven dagen in de week bereikbaar op telefoonnummer 0800-0117 of via mail: bureaudienst@neos.nl.

Spullen doneren?
Wij kunnen als organisatie ook hulp gebruiken. Bijvoorbeeld in de vorm van vrijwilligerswerk of donaties. Heb je kleding of spullen die je wilt doneren voor onze deelnemers? Stuur dan een mail naar klusenverhuisdienst@neos.nl met je gegevens en wat je wilt aanbieden. We nemen dan zo snel mogelijk contact op.