Verduurzaming van dagbestedingscentrum HK1

26 maart 2024

Op maandag 25 maart 2024 is de bouwteamovereenkomst door Neos met de bouwteampartners ondertekend voor de verduurzaming van dagbestedingscentrum HK1 te Eindhoven. Met de ondertekening is de officiële start gegeven voor de verbouwing van HK1.

Duurzaam maatschappelijk vastgoed
Neos streeft naar een meer duurzaam en inclusief centrum aan de Hessen Kasselstraat 1. Hiervoor is het nodig om het huidige centrum te moderniseren.  Door de nauwe samenwerking tussen Neos en de bouwteampartners zal de locatie worden verduurzaamd om energie-efficiënter te worden, met oog voor zowel ecologische als sociale duurzaamheid.

Raoul Bakkes, directeur-bestuurder Neos: ‘’Het doel van deze verbouwing is om de deelnemers van HK1 een nog betere omgeving voor dagbesteding te kunnen bieden waarin de deelnemers van Neos én buurtgenoten uit de wijk Gestel samen kunnen groeien, zich kunnen ontwikkelen en zich verbonden kunnen voelen met elkaar en de samenleving.’’

Planning werkzaamheden
In opdracht van Neos verzorgt Laride het hele traject van schetsontwerp tot uitvoering. Na afronding van de bouwteamfase wordt in september 2024 gestart met de realisatie en zal de oplevering naar verwachting begin maart 2025 zijn.