Gezinsopvang MO

Ben je met je gezin op straat terecht gekomen? Dan kun je je melden bij de Bureaudienst van Neos (0800-0117 (keuze 1), bureaudienst@neos.nl) of bij het Regieteam van de gemeente Eindhoven (040 – 238 26 00, regieteam@eindhoven.nl). Je situatie wordt bekeken en er wordt vastgesteld wat nodig is om als gezin weer gewoon te kunnen wonen en te functioneren.

Binnen de Gezinsopvang MO van Neos hebben we aandacht voor alle leden van het gezin samen én afzonderlijk: ouder(s) én kinderen. Dit betekent dat de kinderen waar nodig een eigen begeleider krijgen. Jullie kunnen tijdelijk in een appartement of huis verblijven en krijgen tijdens het verblijf intensieve ondersteuning.

Aan de hand van een plan gaat de begeleiding meteen met jullie aan de slag. Geen tijd te verliezen, want jullie willen tenslotte weer zo snel mogelijk een normaal leven leiden. Om dat te bereiken is het belangrijk te onderzoeken wat in jullie gezin goed gaat. We helpen jullie dat verder uit te bouwen. Daarnaast kijken we welke vragen en problemen er zijn en hoe jullie de situatie op die vlakken kunnen verbeteren.

Grofweg zijn er twee belangrijke aandachtsgebieden: hoe krijg je als ouder(s) de zaken op de rit op het vlak van wonen, financiën, werk en contacten met mensen die je gezin tot steun kunnen zijn? En hoe kom je tot een goede opvoedsituatie waarin je kinderen zich op een gezonde en veilige manier kunnen ontwikkelen?

Je kunt bij ons terecht voor opvang, advies en informatie. Neem contact met ons op. We luisteren graag naar je. Heb je te maken met huiselijk geweld en heb je direct hulp nodig, je kunt ons 24×7 telefonisch bereiken via telefoonnummer 0800 0117 (gratis).