Budgetbeheer

Met Budgetbeheer breng je orde en rust in jouw financiële situatie. We helpen je dat je ervoor zorgt dat betalingen op tijd gedaan worden en dat er geen (nieuwe) schulden of betalingsachterstanden ontstaan. Budgetbeheer houdt in dat je inkomsten tijdelijk worden beheerd en dat betalingen in overleg met jouw persoonlijke begeleider plaatsvinden. Je krijgt in deze situatie een zogenaamde budgetbeheerrekening zodat je met hulp van de budgetbeheerder de juiste uitgaven doet en geen schulden creëert.

Voordat we van start gaan krijg je een financieel intakegesprek waarin naar voren komt wat de bedoeling is en wat de kosten en consequenties zijn in jouw situatie. Vervolgens stellen we een overeenkomst en een actieplan op. De stappen die we doorlopen zijn:

• Een overeenkomst opstellen zodat je weet waar je aan toe bent
  • Een budgetplan maken
  • Geaccordeerde machtigingen verzorgen en verwerken
  • Het budgetplan uitvoeren