Organisatie en geschiedenis

Geschiedenis

De Nieuwe Eindhovense Opvang Stichting (Neos) is ontstaan in het jaar 2000 uit een fusie van zeven kleinschalige opvangorganisaties. Een aantal van de rechtsvoorgangers zijn destijds opgericht vanuit een gezamenlijk initiatief door de paters Augustijnen, enkele particulieren en de stichting Thomas van Villanova. Een aantal van de oorspronkelijke initiatiefnemers zijn nog steeds betrokken bij de huidige organisatie en ondersteunen onze activiteiten.

Organisatie

Wij zijn een netwerkorganisaties met een grote diversiteit aan samenwerkingsverbanden. We werken vanuit de principes van zelforganiserende teams, resultaatgericht werken en herstelgerichte ondersteuning. Medezeggenschap van cliënten en medewerkers staat voor ons hoog in het vaandel en is onder andere geborgd via de Centrale Cliëntenraad en de Ondernemingsraad.

De Ondernemingsraad (OR) bestaat uit negen leden. De belangrijkste aandachtspunten zijn goede arbeidsomstandigheden, veiligheid op de werkplek en aandacht voor personele aspecten bij de beleidsvorming. In de OR zijn drie commissies actief:

• Strategie en Financiën
  • Personeelszaken
  • PR & Achterban

Momenteel is de organisatie van het primaire proces ingedeeld op basis van resultaatverantwoordelijke eenheden (RVE’s). Door de flexibele organisatiestructuur zijn we goed in staat om slagvaardig met veranderingen om te gaan met als uitgangspunt dat de organisatiestructuur volgend is in relatie tot de strategische koers. Benieuwd naar het organogram? Klik hier.

De bestuurlijke eindverantwoordelijkheid voor de organisatie berust bij de Raad van Bestuur, bestaande uit één persoon:

• De heer drs. R.M.P. Bakkes MBA

De Raad van Bestuur is bereikbaar via het secretariaat op telefoonnummer 040 – 250 1586 of per e-mail directiesecretariaat@neos.nl

Het reglement voor de Raad van Bestuur vind je hier.

Het toezicht op het bestuur van de organisatie berust bij de Raad van Toezicht bestaat uit:

• De heer drs. G.J. van Nuland (voorzitter)
  • De heer drs. E.J.M. Smeets
  • De heer drs. L.G.M. Bisschops
  • Mevrouw mr. A.J.H. van Pol

De Raad van Toezicht is bereikbaar via het secretariaat op telefoonnummer 040 – 250 1586 of per e-mail directiesecretariaat@neos.nl

Het reglement voor de Raad van Toezicht vind je hier.