Klachtenregeling

Wij doen er alles aan om onze ondersteuning optimaal te laten aansluiten op ieders verwachtingen. Toch kan het voorkomen dat je niet tevreden bent en een (formele) klacht wilt indienen.

Wat moet ik doen en bij wie moet ik zijn?

Bij een probleem hoef je niet direct een klacht in te dienen. Misschien wil je er eerst eens rustig met iemand over praten. Met je eigen begeleider of met diens leidinggevende. Kom je er niet uit, dan kun je ook een afspraak maken met de vertrouwenspersoon voor cliënten die onafhankelijk en met jou in gesprek gaat over jouw klacht. Vaak kom je samen tot een oplossing en zijn verdere stappen of een formele klacht niet nodig. Het probleem wordt dan op een informele wijze naar ieders tevredenheid afgehandeld.

Formele klachtenregeling

Als er op informele wijze geen overeenstemming wordt bereikt dan kun je een officiële klacht indienen en start een formele klachtenprocedure. Klik hier voor de volledige klachtenprocedure.

Externe klachtencommissie

Onze externe klachtencommissie vervult taken voor zowel cliënten van Neos, het Verdihuis in Oss en SMO Den-Bosch en bestaat uit drie onafhankelijke leden die niet werkzaam zijn binnen deze organisaties. Klik hier voor de samenstelling en werkwijze van de externe klachtencommissie.

Klachten over de financiële dienstverlening

In het geval dat je klachten hebt over de financiële dienstverlening kun je tevens je klacht voorleggen aan de gemeentelijke en/of nationale Ombudsman.

Ombudscommissie Eindhoven
Postbus 9
5600 AA EINDHOVEN

Telefoonnummer: 06-27821820 (op werkdagen van 9.00 tot 12.00 uur)
Website: ombudscommissieeindhoven.nl
E-mailadres: ombudscommissie@eindhoven.nl

Correspondentieadressen en telefoonnummers

Secretariaat interne klachten

Neos
Secretariaat interne klachten
Postbus 922 – 5600 AX Eindhoven
Info@neos.nl

Vertrouwenspersoon cliënten

Naam: Jan Walschots
Adres: Ringbaan Zuid 44 – 5022 PN Tilburg
Telefoonnummer:  06 – 57 27 69 12
Email: jwalschots@zorgbelang-brabant.nl

Secretariaat Regionale Klachtencommissie Maatschappelijke Opvang Oost-Brabant

P/A Klachtencommissie Neos
Postadres: Postbus 922 – 5600 AX Eindhoven
Klachtencommissie@neos.nl

Raad van Bestuur Neos

Postbus 922
5600 AX Eindhoven
Telefoon: (040) – 2501580 (optie 3)
info@neos.nl 

Voorzitter Raad van Toezicht Neos

Postbus 922
5600 AX Eindhoven
info@neos.nl 

 

TOEGANG NEOS

KUN JE HULP GEBRUIKEN?

Voor aanmeldingen of informatie en advies over ons aanbod kun je contact opnemen met de collega’s van Toegang. Zij zijn op werkdagen van 09.00 – 12.30 uur telefonisch bereikbaar op nummer 0800-0117 (gratis). Je kunt ook mailen naar toegang@neos.nl.

Voor aanmeldingen of vragen over de opvang van slachtoffers van Huiselijk Geweld of Opvang voor Gezinnen zijn wij 24 uur per dag, zeven dagen in de week bereikbaar op telefoonnummer 0800-0117 of via mail: bureaudienst@neos.nl.

Spullen doneren?
Wij kunnen als organisatie ook hulp gebruiken. Bijvoorbeeld in de vorm van vrijwilligerswerk of donaties. Heb je kleding of spullen die je wilt doneren voor onze deelnemers? Stuur dan een mail naar klusenverhuisdienst@neos.nl met je gegevens en wat je wilt aanbieden. We nemen dan zo snel mogelijk contact op.

Neem contact op