Nood- en crisisbedden

In sommige situaties is directe en spoedeisende hulp nodig. In die gevallen zijn er nood- en crisisbedden beschikbaar. Bij een noodbed regelen wij een slaapplek, een maaltijd en kun je gebruikmaken van een douchegelegenheid. Als er sprake is van een crisisbed dan kijken we verder dan alleen het regelen van de eerste basisbehoeften en krijg je een persoonlijk begeleider toegewezen.

Overnachting op een noodbed

Onze noodbedden bevinden zich binnen een opvanglocatie. Het is een tijdelijke vorm van opvang waar je voorzien wordt in je basisbehoeften. Er is ruimte voor jou en eventueel je kinderen. Vanuit hier zoeken we naar een veilig onderkomen voor de langere termijn.

Overnachten op een crisisbed

Ook een overnachting in een crisisbed is bedoeld ter overbrugging van een korte periode. Binnen de opvanglocatie waar de crisisbedden zich bevinden is een team van deskundige medewerkers beschikbaar. Dit team bekijkt samen met jou welke stappen noodzakelijk zijn. Misschien kun je snel terug naar huis of is er juist een andere vorm van opvang nodig.