Begeleiding van kinderen in de opvang: elke bestede euro levert twee euro op

Methodische begeleiding aan kinderen in de maatschappelijke- en vrouwenopvang werkt, én brengt meer op dan het kost. Dat is de uitkomst van de recent gemaakte maatschappelijke businesscase van Valente in samenwerking met Stichting Kinderpostzegels Nederland. De businesscase laat zien dat elke geïnvesteerde euro naar verwachting twee euro oplevert in de eerste vijf jaar vanaf de start van de opvang, doordat latere, zwaardere zorg wordt voorkomen.

Lees meer over deze businesscase op de website van Valente of klik op de afbeelding hieronder voor een grotere weergave van de Infographic.

Je kunt bij ons terecht voor acute hulp, aanmeldingen voor (crisis)opvang, advies en informatie overmaatschappelijk opvang, vrouwenopvang, gezinsopvang en begeleid en beschermd wonen. Je kunt ons 24×7 telefonisch bereiken via telefoonnummer 0800 0117 (gratis).

HULP BIEDEN OF DONEREN?

Wij kunnen als organisatie ook hulp gebruiken. Bijvoorbeeld in de vorm van vrijwilligerswerk, of door donaties. Heb je kleding of spullen die je wilt doneren voor onze deelnemers? Stuur dan een mail naar klusenverhuisdienst@neos.nl met je gegevens en wat je wilt aanbieden. We nemen dan zo snel mogelijk contact op.