Gratis mondkapjes voor Eindhoven

Heb je een mondkapje nodig, maar kun je dat niet betalen? De gemeente Eindhoven stelt mondkapjes beschikbaar voor alle inwoners van Eindhoven. Als je cliënt of bezoeker bent van Neos, Springplank, het Leger des Heils of Ervaring die Staat, dan kun je daar een setje van 2 mondkapjes ophalen.

Ook andere welzijnsorganisaties verstrekken mondkapjes aan hun bezoekers of clienten, waaronder de Werkplaats Financiën, Steunpunt Uitkeringsgerechtigden, Overrood, de Huiskamer, Novadic Kentron, de Voedselbank en generalisten van WIJeindhoven bij huisbezoek. Ook een aantal scholen voor Voortgezet Onderwijs geven zelf mondkapjes uit aan hun leerlingen die deze nodig hebben.

Als je niet bij deze organisaties komt, kun je een setje van 2 mondkapje ophalen bij onderstaande locaties o.a. van Lumens en bij het Neos ArbeidsTrainingsCentrum in de Hessen Kasselstraat. Je hoeft je niet aan te melden. Geef bij de balie even aan dat je komt voor mondkapjes.

Zie hieronder alle uitgiftepunten en -tijden:

• 9.00 – 17.00 uur Wijkcentrum Blixems (Ouverture 2)
  • 9.00 – 17.00 uur Wijkcentrum De Dommel (Bennekelstraat 131)
  • 9.00 – 17.00 uur Wijkcentrum De Mortel (Savoiepad 14)
  • 9.00 – 17.00 uur Wijkcentrum De Werf (Van der Werffstraat 14)
  • 9.00 – 17.00 uur Wijkcentrum ’t Slot (Kastelenplein 167)
  • 9.00 – 17.00 uur Wijkcentrum ’t Bellefort (Iepenlaan 40)
  • 9.00 – 17.00 uur Wijkcentrum Unitas (Vlokhovenseweg 49)
  • 9.00 – 17.00 uur Dynamo (Catharinaplein 21)
  • Dinsdag en donderdag 9.00 – 17.00 uur Jongerencentrum ’t Akkertje (Heezerweg 452)
  • Maandag t/m donderdag 9.00 – 11.30 uur en 13.00 – 16.00 uur. Vrijdag 9.00 – 11.30 uur Neos ArbeidsTrainingsCentrum (Hessen Kasselstraat 1)

We wensen iedereen een goede gezondheid, mede door het respecteren van de noodzakelijke maatregelen.