Kindvriendelijke leefomgeving voor kinderen in opvang bij Neos

Vandaag is het de Internationale dag van het Kind. Bij Neos verblijven gemiddeld 45 kinderen die met hun moeder hebben moeten vluchten vanwege huiselijk geweld. Behalve een veilige opvangplaats, is het verwerken van traumatische ervaringen en een optimale ontwikkeling van de kinderen van groot belang voor hun toekomst.

Samen met Stichting Kinderpostzegels werken wij aan het programma Veilige Toekomst.  Hierdoor kunnen wij in Eindhoven een kindvriendelijke leefomgeving creëren die de kinderen helpt ontspannen en een gevoel van veiligheid brengt. Kinderpostzegels heeft voor dit doel een subsidie aan Neos verstrekt, waarmee wij in Eindhoven 6 gezinskamers en 1 tienerkamer kindvriendelijk kunnen inrichten. Samen met de kinderen worden mooie ontwerpen ontwikkeld. Daarbij is heel goed nieuws dat we ook een echte ‘Natuurtuin’ kunnen aanleggen. In deze groene tuin kunnen de moeders en de kinderen in een veilige en rustige omgeving ontspannen en in contact te komen met de natuur. Dit heeft een positieve invloed op de ontwikkeling van de kinderen en het welzijn van de moeders.

We zijn ontzettend blij met deze fantastische projecten ! @Kinderpostzegels, heel erg bedankt!

@Kinderpostzegels @Veiligetoekomst @Valente @AugeoFoundation #kinderenveilig #stophetgeweld #nieuwperspectief