Voorlichting coronavirus

Sinds 27 februari zijn er meerdere gevallen van een coronabesmetting bekend in Nederland. Dat roept natuurlijk vragen op bij cliënten en hun familieleden. Bij Neos volgen wij nauwlettend de berichtgeving van het RIVM en ondernemen zo nodig actie voor onze cliënten en onze medewerkers. Wij volgen hierin uiteraard de richtlijnen van de Rijksoverheid, het RIVM en de landelijke GGD. Wij verzoeken al onze cliënten bezoekers en medewerkers ook de adviezen van het RIVM en de GGD op te volgen.

Er zijn tips en maatregelen gecommuniceerd naar de cliënten en medewerkers ter voorkoming van verspreiding en er zijn maatregelen genomen zoals het verstrekken van extra hygiene-middelen. Er zijn procedures opgesteld voor medewerkers die mogelijk in risicogebieden zijn geweest en er is een algemeen contactpunt voor hun mogelijke vragen over het coronavirus.

Wij volgen nu het advies van het RIVM en adviseren onze medewerkers en cliënten wonend in Noord-Brabant om bij verkoudheid, hoesten of koorts  thuis te blijven of bij twijfel af te stemmen – in verband met een steekproef naar COVID-19.

We volgen nauwlettend de berichtgeving van de RIVM.

In het algemeen gelden de volgende maatregelen om verspreiding te voorkomen:

• Was uw handen regelmatig
  • Hoest en nies in de binnenkant van uw elleboog of een papieren wegwerpzakdoek
  • Gooi papieren zakdoekje na gebruik weg en was of desinfecteer uw handen

Twijfelt u of u verschijnselen heeft die passen bij het coronavirus (COVID-19)? Bekijk dan eerst de vragen en antwoorden op de website van het RIVM. Twijfelt u daarna nog? Neem dan telefonisch contact op met uw huisarts. De huisarts overlegt met de GGD of onderzoek naar het nieuwe coronavirus nodig is.

Uitgebreide informatie RIVM

De meest actuele informatie over het coronavirus leest u op de speciale sectie over het coronavirus op de website van het RIVM. Ook is er een landelijk telefoonnummer geopend: 0800-1351.