Opstart040 is opgestart!

Vanmiddag opende Opstart040 officieel de deuren van de nieuwe (nacht)opvangvoorziening voor dak- en thuislozen in Eindhoven zonder werk en woning. In de Bellefroidlaan zijn slaapvertrekken en leefruimtes gereedgemaakt en sinds 2 weken in gebruik.  Het is een mooie voorziening met een eigentijdse inrichting; veel licht en ruimte voor rust en ontspanning na een werkdag bijvoorbeeld. Want de bewoners van deze opvang die al gestart zijn met werken, kunnen 24 uur terecht in de voorziening voor het koken van maaltijden, gebruik maken van de doucheruimtes en om te ontspannen, tot er een eigen woning is gevonden voor hen.  Andere bewoners verblijven hier alleen de nacht en worden begeleid naar werk.

Onder grote belangstelling werd vandaag de opening verricht door Thijs Eradus in aanwezigheid van wethouder Renate Richters, het team medewerker,  en een bewoner die officieel zijn sleutel kreeg met een groot compliment:  voor het dagelijks schoonhouden van het hele pand, wat er dan ook ook keurig bijstaat ! Wij feliciteren Thijs en team met deze belangrijke voorziening Opstart040; een nieuwe en belangrijke schakel in de keten van maatschappelijke opvang, waarin wordt samengewerkt naar wonen en werk met ketenpartners, waaronder Neos, Stichting Ervaring die Staat, het Leger des Heils, de wooncorporaties in Eindhoven, werkgeversorganisaties en andere.