Energysnacks vallen in de smaak bij bewoners Neos Ritahuis en Sociaal Pension

Vorige week werden de bewoners Neos Ritahuis en Sociaal Pension verrast met een auto vol versnaperingen als gebaar van Rotaryclub Eindhoven-Zuid. Het was een mix van lekkere, verantwoorde en energie gevende snacks, die overbleven van de diverse stempelposten van de jaarlijkse Midzomernacht sponsorloop voor het KWF.

loopgroep

Burgemeester van Waalre, dhr Brenninkmeijer, lost het startschot van de sponsorloop voor het KWF

Want daar deden maar liefst 750 wandelaars aan mee. Eensgezind wandelden zij om geld in te zamelen voor o.a. belangrijke onderzoeken door het Koninklijk Wilhelmina Fonds voor Kankerbestrijding. Bij de stempelposten kregen zij energiesnacks om nog flink door te kunnen lopen voor het goede doel!

Dat heeft geholpen! Want, ondanks het grote aantal deelnemers, waren er na afloop nog veel minisnacks over. Rotaryclub Eindhoven-Zuid was op het idee gekomen om de Neos bewoners hiermee te verrassen. En zo gebeurde het dat er een volgeladen Mini voor het Ritahuis kwam aanrijden. De bewoners en begeleiders waren heel verrast en er werden meteen gemengde pakketjes van gemaakt, voor iedereen even veel.

lopers

Het idee om de Neos bewoners te verrassen is ontstaan vanuit de goede contacten die Rotary Club Eindhoven-Zuid heeft met Straatpastor Rob Kosterman; zo werd eerder de link gelegd naar de organisatie voor diners voor dak- en thuislozen.

De begeleiders vertelden dat cliënten dit gebaar zeer op prijs stelden en de snacks heel lekker vonden. We bedanken Rotaryclub Eindhoven-Zuid voor dit mooie gebaar.

Rotaryclub Eindhoven-Zuid onderneemt vele projecten voor mensen die het nodig hebben, bekijk deze op hun website: https://www.rotary-eindhoven-zuid.nl/