Sollicite (VB groep) ondersteunt dak- en thuislozen Neos

Stichting Sollicite (ontstaan vanuit het familiebedrijf VB Groep) ondersteunt Neos, organisatie voor maatschappelijke (crisis) opvang en aanpak huiselijk geweld, met een donatie. De VB groep bouwt momenteel mee aan een project voor cliënten van Neos en daarom is Sollicite met Neos in aanraking gekomen.

Sollicite ondersteunt dak- en thuislozen

Sollicite is in het verleden gestart om meerdere maatschappelijke doelen te ondersteunen. De stichting heeft steeds ten doel gehad; het creëren van een betere (leef) omgeving voor mensen, die als gevolg van hun geestelijke gesteldheid, lichamelijke gesteldheid of bestaande leefomgeving, extra hulp of aandacht vergen teneinde hun ontwikkeling of gesteldheid positief te beïnvloeden, alsmede al hetgeen daarmee verband houdt of daartoe bevorderlijk kan zijn, alles in de ruimste zin van het woord

Omdat de VB groep meer en meer direct doelen ondersteunt wordt de stichting overbodig. De reserves van Sollicite worden nu aan een aantal doelen gegeven, Neos is er één van. Neos is een Eindhovense organisatie die kwetsbare burgers in de samenleving een nieuw perspectief biedt.

Het is de missie van Neos om iedereen die tussen wal en schip terechtkomt of slachtoffer is van huiselijk geweld extra aandacht en ondersteuning te geven. Ze organiseren oplossingen en zorgarrangementen samen met, voor en door cliënten op weg naar volwaardig burgerschap en participatie. Op basis van de veranderende vragen van klanten en opdrachtgevers ontwikkelen zij continu nieuwe producten en diensten. Daarnaast werken ze voortdurend aan kwaliteitsverbetering en innovatie van hun dienstverlening.

Miriam Bezemer van Boldrik van Stichting Sollicite:

‘De missie van Neos spreekt ons erg aan.  Als we met deze gift mensen rechtstreeks kunnen helpen voelt dat enorm goed. De gift wordt besteed aan het bieden van de meest urgente hulp aan dak- en thuislozen medeburgers in Eindhoven’
SolliciteVB-groep