Is er tijd voor zingeving in de hulpverlening?

In het kader van onze samenwerking organiseerden we op 21 juni met de Bibliotheek Eindhoven een themabijeenkomst over ‘zingeving in de hulpverlening’.

Onderzoekster Vicky Hölsgens ontdekte via observaties en interviews dat zingeving er in keukentafelgesprekken in Eindhoven en Sittard-Geleen maar bekaaid vanaf komt. ‘Tijd’ speelt daar een belangrijke rol in.

Om tijd voor zingeving te maken beveelt Luc Tanja met opgestoken duim het ‘ultrakorte gesprek’ aan. Hij is voormalig straatpastor en nu manager bij het Leger des Heils Flevoland.

Voor de Eindhovens straatpastor Rob Kosterman is tijd voor zingeving de essentie van het werk. Hij is de spiegel waarin dak- en thuislozen hun verhaal kwijt kunnen en zich kunnen opladen voor de nog onbetreden dagen in hun leven.

Lees hier het verslag van de boeiende bijeenkomst.

Zingeving Neos

Voor aanmeldingen of informatie en advies over ons aanbod kun je contact opnemen met de collega’s van Toegang. Zij zijn op werkdagen van 09.00 – 12.30 uur telefonisch bereikbaar op nummer 0800-0117 (gratis). Je kunt ook mailen naar toegang@neos.nl.

Voor aanmeldingen of vragen over de opvang van slachtoffers van Huiselijk Geweld of Opvang voor Gezinnen zijn wij 24 uur per dag, zeven dagen in de week bereikbaar op telefoonnummer 0800-0117 of via mail: bureaudienst@neos.nl.

Spullen doneren?
Wij kunnen als organisatie ook hulp gebruiken. Bijvoorbeeld in de vorm van vrijwilligerswerk of donaties. Heb je kleding of spullen die je wilt doneren voor onze deelnemers? Stuur dan een mail naar klusenverhuisdienst@neos.nl met je gegevens en wat je wilt aanbieden. We nemen dan zo snel mogelijk contact op.