Gemeenteraad in gesprek met cliënten van Neos

Op 9 mei ontmoetten het Cliënten Punt en de Centrale Cliëntenraad van Neos de (nieuwe) gemeente raadsleden elkaar in het ArbeidsTrainingsCentrum van Neos. De avond was bedoeld ter kennismaking met onze organisatie en om aandacht te vragen voor vijf knelpunten in de maatschappelijk- en vrouwenopvang:  toegang tot de maatschappelijke opvang, beschermd wonen, verlenging beschikking, kinderen in de opvang, rechtspositie van de cliënt.

Aan de hand van praktijkvoorbeelden werden deze situaties toegelicht en besproken. Het werd een interactieve avond die veel inzicht creëerde in de schrijnende gevolgen die het star hanteren (van de regels) van het zorgsysteem kunnen hebben voor kwetsbare mensen.

Lees hier het boeiende verslag van de avond.

Voor aanmeldingen of informatie en advies over ons aanbod kun je contact opnemen met de collega’s van Toegang. Zij zijn op werkdagen van 09.00 – 12.30 uur telefonisch bereikbaar op nummer 0800-0117 (gratis). Je kunt ook mailen naar toegang@neos.nl.

Voor aanmeldingen of vragen over de opvang van slachtoffers van Huiselijk Geweld of Opvang voor Gezinnen zijn wij 24 uur per dag, zeven dagen in de week bereikbaar op telefoonnummer 0800-0117 of via mail: bureaudienst@neos.nl.

Spullen doneren?
Wij kunnen als organisatie ook hulp gebruiken. Bijvoorbeeld in de vorm van vrijwilligerswerk of donaties. Heb je kleding of spullen die je wilt doneren voor onze deelnemers? Stuur dan een mail naar klusenverhuisdienst@neos.nl met je gegevens en wat je wilt aanbieden. We nemen dan zo snel mogelijk contact op.