Winternoodregeling van kracht van zaterdag 17 maart t/m woensdag 21 maart

In verband met de weersvoorspellingen is de Winternoodregeling van kracht op de avond en nacht van zaterdag 17 maart tot en met woensdag 21 maart (geldig tot 08.30 de volgende ochtend).

Dak- en thuislozen worden voor opvang verwezen naar de Nachtopvang ‘t Eindje in de Mathildelaan. Ook bij Neos zijn plaatsen beschikbaar als ’t Eindje vol is. Alle noodzakelijke voorzieningen zoals douches, toiletten en ruimtes voor verblijf zijn hier aanwezig.

De winternoodmaatregelen gaan van kracht bij een gevoelstemperatuur van -5 graden Celsius. Deze norm wordt berekend door het KNMI. Dan worden dakloze burgers ook actief benaderd om hen met klem te vragen van deze opvangmogelijkheden gebruik te maken.

Bij ons is deze opvang georganiseerd in het Labrehuis (besloten deel voormalige Verpleegzorg).

Voor aanmeldingen of informatie en advies over ons aanbod kun je contact opnemen met de collega’s van Toegang. Zij zijn op werkdagen van 09.00 – 12.30 uur telefonisch bereikbaar op nummer 0800-0117 (gratis). Je kunt ook mailen naar toegang@neos.nl.

Voor aanmeldingen of vragen over de opvang van slachtoffers van Huiselijk Geweld of Opvang voor Gezinnen zijn wij 24 uur per dag, zeven dagen in de week bereikbaar op telefoonnummer 0800-0117 of via mail: bureaudienst@neos.nl.

Spullen doneren?
Wij kunnen als organisatie ook hulp gebruiken. Bijvoorbeeld in de vorm van vrijwilligerswerk of donaties. Heb je kleding of spullen die je wilt doneren voor onze deelnemers? Stuur dan een mail naar klusenverhuisdienst@neos.nl met je gegevens en wat je wilt aanbieden. We nemen dan zo snel mogelijk contact op.