Neos staat stil bij Internationale Vrouwendag en draait ‘He named me Malala’

Vandaag is het Internationale Vrouwendag. Deze dag staat elk jaar in het teken van strijdbaarheid en solidariteit van vrouwen overal ter wereld. Vele landen staan hier vandaag bij stil. Bij Neos tonen we vanavond voor de bewoners van het Blijf van m’n Lijfhuis de film ‘He named me Malala’.

‘He named me Malala’

In 2012 kwam de toen nog maar 12-jarige Pakistaanse Malala Yousafzai bijna om het leven toen een strijder van de Taliban haar in het hoofd schoot. Het was een speciaal tegen haar gerichte aanslag omdat ze zich uitsprak tegen de Taliban en het verbod voor meisjes om onderwijs te volgen. Ze overleefde de aanslag en zette haar strijd voort. Ze kreeg er in 2014 de Nobelprijs voor. Malala vertelt in deze documentaire over haar familie, de relatie met haar ouders en jongere broers, haar strijd voor het recht op onderwijs, de aanslag op haar leven en de reden waarom ze niet opgeeft. Bekijk hieronder de trailer:

Vrouwenopvang Groningen

De Federatie Opvang meldt daarnaast dat vandaag de officiële opening van de Vrouwenopvang van Het Kopland in Groningen plaatsvindt. Tijdens deze opening staat het streven naar een geweldloze generatie centraal.

Het stoppen van huiselijk geweld staat bij Neos elke dag centraal

Bij Neos staat (het stoppen van) huiselijk geweld elke dag centraal. We werken niet aflatend aan een betere toekomst voor slachtoffers van huiselijk geweld en aan het doorbreken van de geweldspiraal. Neem voor meer informatie eens een kijkje op de pagina ‘Wonen‘.

Voor aanmeldingen of informatie en advies over ons aanbod kun je contact opnemen met de collega’s van Toegang. Zij zijn op werkdagen van 09.00 – 12.30 uur telefonisch bereikbaar op nummer 0800-0117 (gratis). Je kunt ook mailen naar toegang@neos.nl.

Voor aanmeldingen of vragen over de opvang van slachtoffers van Huiselijk Geweld of Opvang voor Gezinnen zijn wij 24 uur per dag, zeven dagen in de week bereikbaar op telefoonnummer 0800-0117 of via mail: bureaudienst@neos.nl.

Spullen doneren?
Wij kunnen als organisatie ook hulp gebruiken. Bijvoorbeeld in de vorm van vrijwilligerswerk of donaties. Heb je kleding of spullen die je wilt doneren voor onze deelnemers? Stuur dan een mail naar klusenverhuisdienst@neos.nl met je gegevens en wat je wilt aanbieden. We nemen dan zo snel mogelijk contact op.