Groen licht voor nieuwbouw Labrehuis Eindhoven

De gemeenteraad van Eindhoven heeft unaniem ingestemd met de nieuwbouwplannen van Neos en Woningcorporatie ’thuis ter vervanging van het 61 jaar oude Labrehuis aan de Boutenslaan.

Het huidige Labrehuis is een 24-uurs opvang en voorziening voor dak- en thuislozen uit de regio Eindhoven. Deze voorziening maakt plaats voor een moderne en flexibele woonvoorziening waarbij een groter beroep wordt gedaan op eigen kracht en mogelijkheden van cliënten. De nieuwbouw is een combinatie van hoog- een laagbouw met 80 studio’s en 16 appartementen.

Labrehuis Neos Nieuwbouw Labrehuis

Het maatschappelijk herstel van cliënten staat voorop zodat zij zo snel mogelijk zelfstandig kunnen wonen elders in de stad of de plaats van herkomst in de regio en onderdeel uitmaken van een sociaal netwerk in de wijk.

Lees hier het artikel op ED.nl

Je kunt bij ons terecht voor opvang, advies en informatie. Neem contact met ons op. We luisteren graag naar je. Heb je te maken met huiselijk geweld en heb je direct hulp nodig, je kunt ons 24×7 telefonisch bereiken via telefoonnummer 0800 0117 (gratis).