Warme jas voor dakloze burgers

Denise en Nikkie bij hun kledinginzameling voor daklozenBedankje van Denise

Denise van der Knaap, leerlinge op de Widdonckschool voor speciaal voortgezet onderwijs in Weert, heeft op haar school een grote kledinginzameling opgezet voor dak- en thuislozen in Eindhoven. Ze kreeg hierbij hulp van andere leerlingen, docenten, familie en kennissen. Dozen vol jassen, mutsen, handschoenen en truien werden ingezameld voor de koude winter.

Afgelopen dinsdag kwam Denise met haar mentor Nikkie Verdonschot naar Neos om de kleding af te leveren. De volle bus werd bij het ArbeidsTrainingsCentrum in Eindhoven uitgeladen, een flinke klus! Na het sorteren van kleding brengen onze collega’s van het Koffiebakkie deze naar daklozen die op straat verblijven. Verspreiding vindt ook via andere (opvang)organisaties in Eindhoven plaats.

Denise was heel blij om te horen hoe enthousiast de kleding werd ontvangen. Ze schreef een bedankje aan iedereen die heeft meegewerkt. Denise en Nikkie ontvingen voor alle leerlingen en docenten van de Widdonckschool een sleutelhanger, gemaakt door deelnemers van ons Atelier. Een mooi symbool voor het warme gebaar.

De kledingafgifte afgelopen dinsdag werd gefilmd door Studio040:

Je kunt bij ons terecht voor opvang, advies en informatie. Neem contact met ons op. We luisteren graag naar je. Heb je te maken met huiselijk geweld en heb je direct hulp nodig, je kunt ons 24×7 telefonisch bereiken via telefoonnummer 0800 0117 (gratis).